HAR INTE FÅTT MITT AKTIVERINGS MAIL
1. Det kan ta upp till 30 minuter innan du får ditt mail brukar oftast ta ett par minuter.
2. Kolla skräppost
3. Har du inte fått mailet inom 30 minuter, så väljer du "glömt lösenord" och följer instruktionerna där så kommer ditt mail verifieras.

Har du inte fått ditt aktiveringsmail när du testat allt detta så måste du kontakta supporten. Glöm inte att skriva med ditt personnummer.
HUR FUNGERAR PRISSTEGEN
PRISSTEGE
Du som medlem kan samla SF Coins via våra turneringar som vi arrangerar.

Med dessa SF Coins kan du sedan använda till att plocka ut något i våran prisstege eller köpa cases i våran case shop.

För att hämta ut ditt pris måste du kontakta supporten med följande uppgifter så tar vi ut priset till dig.

-Vilket pris du vill hämta ut.
-Nick på hemsidan.
-Telefonnummer.

När du har kontaktat supporten så kommer vi att granska din önskan om att hämta ut priset.
Har du tillräckligt med SF Coins för att claima så är priset ditt, och då plockas det bort från prisstegen om inte fler antal finns.

'Kan man hämta ut mer än ett pris?'
Ja det kan du göra.

**OBS** Prisstegen är just nu i en BETA version och testas fram, vid systemfel / exploits så kan det förekomma ändringar av poäng!
HUR FÅR JAG PRESTATIONER?
För att få olika typer av prestationer på din profil finns det olika sätt.

-Bli Vip
-Vinn turneringar
-Vinn tävlingar
-Aktivitet på sidan
-Aktiv på forum
-Claima på prisstegen

samt mycket mer.
HUR TAR JAG BORT MITT KONTO ?
Vill du ta bort ditt konto på Spelfrossa, då måste du kontakta supporten.
HUR ÄNDRAR JAG MIN MAIL PÅ KONTOT?
Vill du ändra din mail på kontot så ber vi dig kontakta supporten.
JAG HAR BLIVIT SCAMMAD, KAN NI HJÄLPA?
Vi kan tyvärr inte göra så mycket om du har blivit scammad, det är upp till dig att vara vaksam när du gör en trade.
Det vi kan göra är att ställa upp och vara middleman via våran VIP tjänst som du hittar på sidan.
JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD!
Du kan få ett nytt lösenord skickat till dig via "Frågetecknet" knappen upp till höger på våran hemsida.
KOSTAR DET NÅGOT ATT VARA MEDLEM HOS ER?
Nej, det kostar inget, det är helt gratis att vara medlem hos oss.
KÖPTE VIP MEN HAR INTE FÅTT NÅGOT!
Vi ber dig då kontakta våran support med följande.

Har du köpt VIP via Paypal behöver vi följande:

1. Transaktions nummer/ID
2. E-post (Som du gjorde betalningen med)
3. Namn på Paypal

Har du köpt VIP via Swish behöver vi följande:

1. Referens nummer
2. Telefonnummer
3. Namn som står på Swish
4. Nick som du har skrivit in på meddelandet vid betalning
REKLAM / SPONSOR / GIVEAWAY
Är du intresserad utav att göra reklam/giveaway på våran hemsida / facebook, så är du välkommen att kontakta supporten.
Dock är detta oftast inte tillåtet, men vi gör ibland undantag.

Har du intresse att lägga fram ett sponsorförslag med Spelfrossa är du även välkommen att kontakta supporten.

Q: Sponsrar vi klaner/organisationer?
A: Nej, Inte just nu.
STEAMID
Hur hittar jag mitt SteamID?
Alternativ 1: Ta reda på ditt SteamID genom att du går in på en publicserver. Skriv "status" i consolen. Där får du upp en lista på alla spelare som är online på servern.

Därefter letar du upp ditt nick och SteamID. Exempel:
STEAM_01:21654511

Du ändrar ditt SteamID under "Inställningar".
Det är viktigt att du har giltigt SteamID för turneringar.

Är det krav att ha rätt SteamID på min profil när jag deltar i turneringar som CS:GO, PubG?
Ja, Samt att du får inte ha privat profil på Steam utan admins ska kunna kolla.
Alternativ 2: Kopiera din steam community sida "din profil"
och hoppar in på hemsidan steamidfinder.com och klistra in den där.
Så får du fram ditt Steam ID

OBS
Du kan inte gå in på en LAN-server, då får du ett felaktigt SteamID.
VAD GÖR JAG OM EN ADMIN INTE SKÖTER SIG SOM HAN/HON BORDE GÖRA?
Vi jobbar ständigt på att ha en trivsam och bra miljö här på Spelfrossa. Krav på att våra medlemmar ska sköta sig och följa reglerna är självklart, och lika så våra admins här på Spelfrossa. Ser du någon som en admin gör, som han/hon inte borde göra. Kontakta då våran support så tittar vi på ärendet.
VARFÖR MÅSTE JAG ANGE MINA PERSONUPPGIFTER?
Spelfrossa är en förening som är ansluten till Sverok, detta innebär att vi får bidrag för varje medlem. Det är Sverok som kräver personuppgifter på varje medlem och inte vi. Bidragen vi får från Sverok används uteslutande till Spelfrossa och dess utveckling. All inkomst till föreningen går till våra medlemmar så som utveckling av hemsidan samt priser till våra turneringar.

För att vinna priser av oss så måste detta vara korrekt ifyllt. Skulle det vara så att du har vunnit ett pris och inte har rätt uppgifter ifyllda, då är du inte berättigad att hämta ut ditt pris. Samt att det leder till avstängning!
VARFÖR MÅSTE LAGEN BESTÅ AV 60% UNGDOMAR I ÅLDRARNA 6-25?
Då spelfrossa är en ungomsförening så har vi valt att jobba tillsammans med sveroks avdelningssystem. För att skapa ett lag på Spelfrossa måste lagen bestå av 60% ungdomar (6-25 år). Är du utanför denna ålder så kan du ändå bli inbjuden till laget efter att avdelningen är skapad. Även om inte en klan kan skapas där åldern är under 60%, så är man givetvis ändå välkommen att gå med i föreningen.
VINSTER / PRISER / PRODUKTER
För att vinna priser av oss så måste detta vara korrekt ifyllt. Skulle det vara så att du har vunnit ett pris och inte har rätt uppgifter ifyllda, då är du inte berättigad att hämta ut ditt pris. Samt att det leder till avstängning!

Det gäller lika så om du ställer upp i en turnering med ditt lag och ni vinner en turnering där fel uppgifter är ifyllda, så kan det leda till att hela laget blir utan vinst/pris. Admins tar beslutet ifall detta skulle inträffa.

PRISPENGAR OCH VINSTER
Mottagare av eventuella prispengar är den eller de privatpersoner som spelar om inte annat meddelas Spelfrossas i god tid före matchstart. Prispengar och vinster betalas normalt ut 90 dagar efter avslutat evenemang. Men dessa 90 dagar kan variera beroende på
event.

VINST UTAV CASES OCH VIP
Har du vunnit cases eller vip på våra turneringar så delas detta oftast ut inom en timme efter turneringen, men det kan ibland dröja upp till 24h innan det finns på ditt konto.

PRODUKTER OCH UTSKICK
Vi på Spelfrossa skickar vinter och eventuella köp av Spelfrossa produkter hem till din adress som du har angivit vid registrering.
Det är ditt eget ansvar att ha din adress uppdaterad hos oss så det inte blir eventuella fel vid utskicken.
ÄR DET TILLÅTET ATT DELTA I OLIKA KVAL TILL SAMMA TURNERING?
Det är tillåtet att delta i samma kval om du INTE redan har vunnit ett tidigare kval och är redan vidare till slutspel.